söndag 14 april 2013

Facebookgrupper för förskola

Inte så sällan får jag frågan om det finns några bra grupper för förskollärare och andra pedagoger på Facebook. Jag ska försöka lista några grupper som jag tycker du ska titta närmare på om du arbetar i förskolan. Jag kommer försöka uppdatera listan med tiden.

Nästa inlägg kommer bli en lista på sidor som är bra att hålla koll på om du arbetar i förskolan.


Förskolan.se är den kanske mest aktiva gruppen på Facebook. Pedagogiska diskussioner, praktiska tips samt fördjupning. Drivs av Fredric Gietz

Vi som arbetar i förskolan med framtidens barn. Ganska aktiv allmän grupp om förskolan.

Sociala medier i skolan En grupp för de som vill använda sociala medier i undervisningen.

Som en fluga på väggen En grupp om hur du använder Facebook på förskolan

IKT: Digital Media, Förskola & iPad (Framtidens förskola) Erika Olsson driver denna grupp med inriktning på appar o äpplen i förskolan.

Andriod surfplattor i skola och förskola Erfarenheter, tips och appar för plattformen Android

Appar för Särskolan Bra tips om appar och erfarenheter kring barn med bla NPF

Pedagogiskt forum - förskola Praktiska tips, frågeställningar.

Idébank för förskola/skola

iPads i skola och förskola Paddagogik för både pedagoger och utveckalare

Kom gärna med förslag på de jag missat.


2 kommentarer:

  1. Hej! det finns även flera sidor med praktiska tips, som gruppen "pedagogiska tips och trix för förskollärare" och gruppen "Tips och ideer för oss som arbetar med de yngsta barnen i förskolan 1-3 år"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt. Det har tillkommit några grupper sen detta blogginlägg. Reggio Emilia-inspirerade förskolor/skolor i VästSverige är också en riktigt stor grupp som saknas här. Jag ska ta och uppdatera posten framöver.

      Radera

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.