onsdag 5 mars 2014

Motion och apfällan

Motion och apfällan

I över fyra decennier har min kropp och motion inte fungerat tillsammans. En av anledningarna har varit att jag saknat motivationen röra på mig. Visst jag har långfärdscyklat, åkt en del skridskor och till och med spelat innebandy. Men aldrig har någon form av vardagsmotion fastnat i mitt liv. Tills för lite mer än 6 månader sen, då Turf slog igen likt en apfälla.
Apfällan!
Bild: Jean Browman (CC BY-NC-SA 2.0)

Jag tänker inte ikväll ägna mig åt alla möjligheter till motivation och mål som den lilla appen erbjuder. Men av de absoluta fördelarna med Turf är den sociala interaktionen. Dels genom att man ganska snabbt stöter på andra turfare. Jag brukar ta mig tid att prata lite när jag stöter på någon. Självklart möts man också via olika sociala medier såsom hangouts, Facebooksgrupper, Instagram etc.

Ikväll har vi dessutom möts ett gäng Uppsalaturfare för vår månadsåterkommande turföl/kaffe.

Ladda hem appen, slå igång den och gå och ställ dig i en zon. När du tagit över den, ta en till och en till...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.