söndag 2 mars 2014

Blommor i cykelbanan

Gatupratare pratar förbi

Jag återvänder till ämnet titt som tätt tyvärr. Butiksägare som tänker att det är bra att ställa sina gatupratare på cykelbanan. Det är ingen bra idé. När jag som cyklist upptäcker dom antingen på avstånd eller i värsta fall när jag råkar köra in i dom minskar min önskan och gå och köpa blommor drastiskt


Att Blomsterhallen ställer sin skylt mitt i cykelbanan trots att det finns gott om plats runt om är förmodligen bara den allmänna inställningen till cyklister. För aldrig skulle någon komma på tanken att ställa sin skylt mitt i körvägen för bilar. 
Gråsuggan med skylten för G/C-väg står heller på en bra plats.

Tyvärr lär jag få återkomma till ämnet.

Uppdatering:
Nu har jag fått mail från Blomsterhallen där de beklagar att deras skylt gång på gång har hamnat på G/C-vägen. Tydligen är det underentreprenörer till Gränby centrum som hela tiden flyttar på skylten så den hamnar på fel plats. Förhoppningsvis så ska nu skylten i framtiden stå på annan ställe.

2 kommentarer:

  1. Turfaren Hylaeus2 mars 2014 kl. 15:34

    Det var befriande fritt från bilar på cykelbanan vid det här tillfället. Annars får man minsann kryssa mellan bilar med motorn igång där. Gatupratare står alltid i vägen och borde bötfällas på samma sätt som de nyss nämnda bilarna.

    SvaraRadera
  2. Jag lär återkomma till bilarna i en annan text.

    SvaraRadera

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.