tisdag 15 januari 2013

WyWallet ser ned på sina kunder?

WyWallet - nyttjar tillfället och mobiloperatörerna sviker sina kunder


För den som orkar tröska sig igenom villkoren du godkänner när du installerar och börjar använda appen från WyWallet. Ni vet det där företaget som de stora mobiloperatörerna tvingar oss kunder att ansluta oss till när vi vill fortsätta betala bussbiljetter mm med sms. Då finner man detta:

20.2 Marknadsföring till kund
Kunden samtycker till att personuppgifter kommer att behandlas för 
marknadsföringsändamål av 4T, från bolag i 4T-koncernen och från företag 
som koncernen samarbetar med för sin verksamhet.
Kunden har alltid rätt att säga nej till att Kundens personuppgifter användas 
för ändamål som rör direkt marknadsföring genom att skriftligen anmäla det till 
4T, Box 1010, 621 21 Visby.


Du har möjligheten att slippa spam, men endast genom att skriva ett analogt brev och skicka med snigelpost till WyWallet. Som gjort för att vi kunder inte ska orka göra det. Det är lätt att ansluta sig till WyWallet, men krångligt och svårt att slippa reklam.

Fy på er Telia, Tre och Tele2, hur betraktar ni era kunder egentligen?

IDG har skrivit om det redan i juni 2012. Då sa WyWallets Adam Hasslert på frågan varför det är så krångligt att avanmäla sig för spam:

Det är vår advokatfirma som tagit fram det här avtalet. Vi har kommit fram till att vi ska ändra det där. Man ska inte behöva skicka ett fysiskt brev utan man ska kunna mejla in till oss istället.

Varför är villkoren ännu inte ändrade? Hur svårt kan det vara när man har en bra advokatfirma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.