fredag 5 december 2014

Lucka nr 5 - Stafettjulkalendern 2014

Lucka nr 5 - Stafettjulkalendern 2014


Vad händer med Kalle? - en pappa berättar.


Någonstans i skärningspunkten för teoretisk kunskap och egen intjänad erfarenhet börjar en förstå hur saker och ting verkligen hänger ihop. När det gäller att få en bättre förståelse för hur föräldrar (vårdnadshavare) reagerar och fungerar kring bl a svåra besked, hjälpte denna bok mig mycket. Många saker föll på plats när jag läste Fredrik Hjelms berättelse om sin son Kalle. En väldigt bra inblick i hur en förälder blir bemött i bland annat förskolan.


Varför tar inte dom till sig det vi säger? Hur kan en som förälder förneka? Känner du igen dina frågor? Boken ger dig en på insidan-förståelse i hur en fungerar och agerar som förälder till barn som i förskolan ofta kallas för bibs-barn.
För mig har boken gett mig en betydligt större insikt om hur jag som pedagog kan möta en förälder kring ett "barn som inte är som alla andra".
Hjelm skriver väl och boken lästes från pärm till pärm första gången, den var omöjlig att lägga ifrån sig.
Nu mer är det en stående rekommendation till elever och nyutbildade kollegor.

Vad händer med Kalle - en pappa berättar

Detta är lucka 5 i Martina Lundströms Stafettjulkalender 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer som inte handlar om inlägget raderas. Du är själv ansvarig för vad du skriver.